2014 State of #B2B vs B2C Digital Marketing Report





How does your digital marketing program stack up In B2B ? The results are in.  We polled 500+ marketers to uncover their toughest challenges and top objectives for 2014. What did we find? Marketers are more focused on revenue than ever before, but ROI measurement has a long way to go. Marketers rank revenue as a top goal, yet 2 in 5 still don't have an attribution model in place, and many admit ROI remains elusive. Will your marketing program drive revenue in 2014?


Herve GONAY's insight:

Cette étude effectuée aupres de 500 directeurs marketing aux USA demontrent 3 choses :
 

  • La priorité N°1 est toujours la lead generation pour 40% des repondants B2B (alors que c'est la vente en ligne en B2C)
  • 75% des budgets NE SONT PAS depenses on line
  • La mesure du ROI n'est pas une verite VRAI




Source : http://press.getplus.fr/p/4018095682/2014/04/09/20...


 

À propos de Getplus

Solution de retargeting B2B et de  génération de leads par des campagnes marketing performantes, Getplus identifie les entreprises qui parcourent les pages sensibles de votre site web et relance automatiquement leurs décideurs – ou vous donne toutes les informations utiles pour les faire relancer avec efficacité par vos commerciaux. (Visite guidée)